Als jonge ondernemer in een digitaal tijdperk

« Een website: een onmisbare tool om te communiceren. Maar hij moet wel goed opgemaakt zijn! »

Een goede digitale communicatiestrategie en website is van essentieel belang voor uw bedrijf. Zo kan u uw zichtbaarheid behouden en uw bekendheid vergroten. Of u nu communiceert met huidige of potentiële klanten, een website is de beste tool om uw doelstellingen te bereiken.

Enkele interessante cijfers:

  • De penetratiepercentage van internet in West-Europa bedraagt 78{7c181deb9bb50a79b0336254bdf36f88a6244440248b385fa2dd7de80092fe4b}
  • Elke minuut verwerkt Google meer dan 2 miljoen zoekopdrachten
  • Elke minuut worden er 571 nieuwe websites gemaakt

Een klein/middelgroot of groot bedrijf altijd belang bij het bezitten van een eigen website, zowel in de B2C of B2B sector.

Hier zijn enkele goede redenen waarom je een website zou moeten hebben:

 

  1.  Bekijk uw website niet als een kost of uitgave, maar eerder als een investering op lange termijn. Je zult snel een positieve verandering waarnemen, zowel op het gebied van klantenservice als bekendheid. Onthoud ook dat er geen limiet meer is: het internet is altijd en voor iedereen toegankelijk.
  2.  Een kwaliteitsvolle website die gebruik maakt van een eenvoudig CMS-systeem, maakt het mogelijk om simpele en efficiënte updates uit te voeren.
  3.  Zoals eerder al vermeld: het internet is een ongelimiteerde bron van informatie! U kunt alle informatie toevoegen die u wilt, maar let er op dat u interessante content plaats.
  4.  Uw bekendheid. De zichtbaarheid van uw website heeft van nature de neiging om te groeien, omdat veel mensen voortdurend op het internet surfen.
  5.  U bestaat! Tegenwoordig is een onderzoek op internet één van de eerste dingen dat in het hoofd opkomt. Dat betekent dat als u geen website heeft, u online dus ook niet zichtbaar bent. Met andere woorden, u bestaat niet voor internetgebruikers.

U begrijpt het wel, een website is goed, zolang hij maar kwalitatief is.  Allereerst moet hij voldoen aan de behoeften en doelen die u hebt opgesteld, daarom is het belangrijk om een goede communicatiestrategie te hanteren.

Om effectief te zijn, moet een website zichtbaar en toegankelijk zijn voor zoveel mogelijk internetgebruikers. Het is belangrijk om zichtbaarheid te krijgen bij zoekmachines, maar men mag zeker ook niet de sociale netwerken vergeten.

Het belang van natuurlijke referenties/SEO

Het begrip ‘SEO’ wordt meestal uitgedrukt in het Engels (Search Engine Optimization). Het verwijst naar alle technieken die worden gebruikt om de zichtbaarheid van een website en de positionering van pagina’s in zoekmachineresultaten te verbeteren. (Bijvoorbeeld Google)

Er zijn verschillende elementen waar u rekening mee moet houden wanneer u een goede SEO wil verkrijgen. Waaronder: de gegenereerde HTML-code. Deze is namelijk essentieel om eenvoudig door de zoekmachines geïndexeerd te worden. Het is daarom noodzakelijk om de aanbevelingen van zoekmachines en SEO-experts ten harte te nemen om de semantische structuur van de HTML-code te creëren. Natuurlijk is niet iedereen even bekend met coderen. Daarom is AFE Benelux er, om hen hiermee te helpen!

 

Het belang van de gebruikte trefwoorden

Het merendeel van de internetgebruikers gebruikt zoekmachines om informatie op te zoeken die hun interesseert. Deze informatie zoekt men op met behulp van zogenaamde trefwoorden/sleutelwoorden. Het is daarom belangrijk dat u goed selecteert welke inhoud u wilt publiceren. Dat om optimaal te voldoen aan de verwachtingen van internetgebruikers.
Het is eveneens belangrijk om de sleutelwoorden te identificeren die door hen ingevoerd kunnen worden. Denk er wel aan dat de woorden die u in uw hoofd hebt, niet altijd overeenkomen met de zoekwoorden die gebruikers effectief ingeven. Zij gebruiken vaak kortere of verkeerd gespelde termen.

SEO dient vooral om pagina’s te produceren die aantrekkelijk zijn voor degene die ze lezen. Dat niet betalend aangezien de zoekmachines gratis de inhoud van de sites indexeren. Langs de andere kant is het ook mogelijk om zoekwoorden van zoekmachines te kopen, dat wordt SEM genoemd (Search Engine Marketing).

Wat is SEA dan?

De Engelse term hiervoor is ‘Search Engine Advertising’. SEA is een betaalde zoekmethode die het mogelijk maakt om op een zekere positie te verschijnen bij zoekmachines, na een bepaald verzoek.

In tegenstelling tot SEO, kan SEA handiger zijn bij een zoekopdracht die zeer populair is. Dankzij SEA is het ook mogelijk om snel een duidelijke zichtbaarheid te verkrijgen terwijl men wacht op de inwerkingtreding van de natuurlijke referentie (SEO).

De SEA kan daarom verwijzen naar het opzetten van gesponsorde koppelingen. Dat houdt in dat u bijvoorbeeld spaties op zoekmachines of zoekwoorden via de interface van Google Adwords kan kopen.

Op welke manier grijpt AFE in?

AFE Benelux is gespecialiseerd in het ontwikkelen van internetoplossingen voor KMO’s en zelfstandigen. Het bedrijf ondersteunt u bij de realisatie van al uw digitale projecten en aanbiedingen, via verschillende merken. Zodat u optimaal uitgerust bent en volledig kan profiteren van internet gerelateerde diensten.

Wij bieden verschillende oplossingen om uw bedrijf te ontwikkelen, zoals het maken van een website, een goede SEO of een Adwords-campagne.

Ter conclusie: om tegenwoordig gezien te worden door de hele wereld, is het noodzakelijk om een goed gerefereerde interface te hebben en er goed mee om te gaan.

Minstens even belangrijk is dat u zich bewust bent van de woordenschat en termen die op het web gebruikt worden. Alsook moet uw bedrijf aanwezig zijn in zoekmachines zodat mensen uw website vertrouwen. Een goed doordachte website en digitale communicatie zijn de perfecte gelegenheid om door zoveel mogelijk mensen gezien te worden. Wacht er niet langer mee…

ook :

https://www.enzoci.com/raisons-pourquoi-avoir-site-web.php

https://www.anthedesign.fr/communication-2/quel-est-linteret-dun-site-internet-pour-votre-entreprise/

http://www.commentcamarche.com/contents/1267-referencement-naturel-seo-guide-pratique-complet

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie