Wat is een landingspagina?

Een landingspagina – ook wel landing page genoemd – biedt de toegang tot uw microsite. Deze pagina zorgt ervoor dat potentiële klanten worden doorverwezen nadat ze uw Google Ads-campagne aangeklikt hebben. Het unieke doel van een landingspagina? Deze verzamelt betrouwbare gegevens over potentiële klanten om zo de conversie tot klanten te vergemakkelijken.

Voorwaarden van een goede landingspagina

Om een goed werkende landingspagina te creëren moet deze voldoen aan een aantal voorwaarden:

  • Relevantie
    Eerst en vooral moet het de bezoekers relevante informatie verstrekken. Deze moet in overeenstemming zijn met de gekozen slagzin die hen ertoe aanzet om op de Google Ads-campagne te klikken.
  • Efficiëntie
    De landingspagina moet tevens aanzetten tot actie. Dit kan tot stand komen door het gebruik van bijvoorbeel call-to-actions. Deze geven een duidelijke instructie die een reactie bij de bezoekers teweeg brengt. Bijvoorbeeld: Contacteer ons!, Vraag uw offerte aan!, Vul het formulier in!, Registreer nu!, en noem maar op.
  • Duidelijkheid
    Ook dient de landingspagina ergonomisch te zijn. Dit betekent dat er een eenvoudige structuur dient opgemaakt te worden met pakkende titels en eenvoudig bereikbare call-to-actions.

Wanneer u beschikt over bovenstaande punten, staat u al heel ver. Maar dit is echter niet voldoende. Zo is het noodzakelijk dat uw landingspagina leesbaar is op alle soorten digitale media zoals computers, tablets en smartphones. Waarom? Omdat de kwaliteit van een landingspagina van cruciaal belang is voor de zoekmachines. Maar evengoed voor de bezoekers daar de landingspagina steeds potentiële klanten dient te kunnen converteren.

Hieronder vindt u de drie belangrijkste punten die ervoor zorgen dat u meer resultaten kan boeken met uw landingspagina

  1. Uw doelstellingen
    Het is essentieel om de doelstellingen van de pagina’s te definiëren alvorens de inhoud aan te maken. Zo dient u duidelijk te weten wat u van uw bezoekers verwacht en welke boodschap u wil overbrengen. Gaat het om het aanvragen van een offerte? Het maken van een afspraak? Het plaatsen van een bestelling? Of gewoon om contact te kunnen opnemen?
  2. Doelgroep
    Als tweede punt is het belangrijk om de karakteristieken van uw doelgroep te bepalen. Dit zorgt ervoor dat de gepresenteerde informatie overeenstemt met de wensen en noden van uw potentiële klanten. Hierdoor zal u in staat zijn om meer relevante informatie te creëren.
  3. Genereer waarde
    Als laatste punt dient u de aandacht van de bezoekers te trekken van uw microsite. Hiervoor moet u informatie aanbieden in hun belang. Hoe kan u dit verwezenlijken? Door de voordelen van uw producten en/of diensten aan te halen.Vergeet zeker niet dat u op het internet met veel bedrijven concurreert die actief zijn in dezelfde sector. Daarom is het van groot belang om uw toegevoegde waarde te benadrukken. Overweeg dus wat u onderscheidt van uw concurrenten. Hoe? Praat erover en verhoog hiermee de interesse in uw bedrijf.

Bronnen

Neocamino – landing page définition exemples et astuces
Indexwebmarketing – avantages page atterrissage
Visiplus Academy – page atterissage

 

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie